Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

lördag 22 november 2008

Charlotte Kalla bara älskar att åka skidor

- Jag kände mig så himla glad ute i spåret i dag. Stressen fanns inte där. Jag blev nästan lite orolig för att det gick för sakta, men det är kanske så det ska kännas när man åker fort.

– En hel supporterbuss från Tärendö var här i dag. Jag bara älskar att åka skidor, på hemmaplan, i det här vädret, med den här publiken och i en bana som jag gillar.

Visst är det underbart att höra denna tjej tycka till efter en utklassningsseger i Världscupen.

Det är annat än de uppblåsta och bortskämda fotbollsstjärnor i Serie A, La Primera División och Premier League som inte sällan tycker sig utgöra Universums Centrum och inte alltid vill uttala sig inför den publik som föder dem så vida dom inte får rejält betalt för intervjun.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar