Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

lördag 22 november 2008

Heder åt Lars G Nordström

Jag har tidigare , i inlägg den 18 och 19 november, reflekterat över lönen ( 900.000:-/mån. ) för Postens nye vd.

All heder åt Lars G Nordström som idag avslutade en intervju i TV4 med att meddela att han avstår hela sin lön från Posten.

– Jag inser att det här är en ganska hopplös diskussion att föra. Därför har jag bestämt mig för, av hänsyn till Posten, medarbetarna i Posten, kunderna i Posten och mig själv, att avstå från lönen. Den som jag fått hittills och den jag kommer få under det här korttidsengagemanget, säger han till TV 4.

Äntligen en person som förstår det orimliga i dessa fantasilöner och som dessutom i faktisk handling visar detta.

Nu tycker inte jag att höga chefer ska jobba gratis men kanske var det nödvändigt för framtiden att det statuerades ett övertydligt exempel för att få slut på dessa fantasilöner.

Jag undrar vad Postens styrelseordförande Marianne Nivert tänker just nu.

Det torde nog finnas en hel del giriga chefer med fantasilöner där ute som känner trycket nu när Lars G Nordström föregått med gott exempel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar