Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

lördag 22 november 2008

Politikerförakt, varför finns det ?

Att höra hur politiker på både minister- och kommunal nivå uttalar sig om bostadspolitiken och dess konsekvenser (ökad segregation och vidriga bostadsförhållanden för många, f f a missbrukare och invandrare ) får mig att må illa.

I inlägg den 15/11 reflekterade jag över finansmarknadsminister Mats Odells agerande, eller snarare brist på agerande, under den pågående ekonomiska krisen. Efter att ha sett Uppdrag granskning belysa den svenska bostadsmarknaden, med bl a intervju med bostads- och kommunminister Mats Odell, så inser jag än tydligare varför det finns en företeelse som benämns politikerförakt.

Jag hyser inget generellt politikerförakt och känner själv politiker på såväl riks- , landstings-, som kommunal nivå som båder har ryggrad och kompetens och som jag har den största respekt för.

Dock, ämnet är intressant och jag har för avsikt att återkomma med ytterligare reflektioner så snart jag ånyo blir påmind.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar