Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

tisdag 18 november 2008

Postens nye vd tjänar 900.000:-/månad

Den 22 oktober reflekterade jag under rubriken " Posten - samhällsservice på dekis. " Även om jag som medborgare märker av Postens insatser allt mindre så förhindrar det inte att Posten som vd anställer en f d bankdirektör och ger honom en lön på nästan 1 miljon i månaden.

Är inte Posten ett statligt företag ? Är det bara jag som undrar vad för slags åkomma landets beslutsfattare drabbats av ? Lite fingertoppskänsla skulle inte skada, allra helst i tider när Postens service till medborgarna blir allt sämre. Ja, på landsbygden näst intill obefintlig.
Jo, jag vet att nye vd:n anställdes innan finanskrisen bröt ut men mina funderingar kvarstår ändå, allra helst som Postens service blir sämre och sämre. Är det någon i Postens ledning som hört ordet kundperspektiv ?

Är det dags att ta in Gustav Svensson i Vivalla så att vi får lite ordning på Posten igen.

1 kommentar:

  1. Jag delar dina funderingar ang Posten i Europa, som inte fungerar mellan Frankrike och Tyskland t. ex.

    För 2 v skickade jag ett födelsedagskort i kuvert som aldrig kom fram.
    För 1 v sedan skickade jag en bok i en tjock kartong, som aldrig kom fram.

    Har den gamla posten försvunnit sâ att man nu bes stärka sâkerheten med högre avgifter och minskade löner till brevbärarna, för att betala miljonlöner till VD ! Tror knappast att det rör sig om stöld eller slarv.
    Märkligt.

    SvaraRadera