Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

tisdag 23 februari 2010

Ojämn kvalitet på OS expertkommentatorer.

Kvaliten på expertkommentatorerna från OS i Vancouver varierar kraftigt.

Anders Daun i backhoppning pratar om, tryck, vinklar och rotation i en aldrig sinande ström. Inte någon gång utvecklar han vad han menar och plötsligt har backhoppning som jag tyckt att jag förstått någorlunda blivit en obegriplig smörja.

Inte heller Elisabet Gustafsson i curling lyckas bidra med någon expertkunskap som verkar upplysande för mig som tittare.

Niklas Wikegård i ishockey tycker jag tillför mycket med sin expertkunskap. Dessutom både folklig och frispråkig vilket inte är helt fel.

Mikael Renberg i ishockey är med sitt norrländska lugn en motvikt till den frispråkige frifräsaren och Sigtunabon Wikegård.

Stig Strand lotsar mig på ett sansat och begripligt sätt genom de olika alpina disciplinerna.

Pernilla Wiberg är kunnig men börjar bli lite rädd och försiktig i sina uttalanden. Kanske följer med rollen som OS-delegat.

Kalle Grenemark i skidskytte har både kunnande och engagemang men börjar bli smått uttjatad. Kanske för att det inte finns så mycket mera att mjölka ut ur en gren som skidskytte.

Anders Blomqvist i längdskidor har förmågan att förmedla både spänning och kunskap.

Jasmine Krohn i skridsko och Lotta Falkenbäck i konståkning kan jag inte bedöma eftersom jag avstått att titta på dessa tävlingar.

Det skulle finnas flera som Eurosports cykelkommentator Roberto Vacchi. Kommentator och expert i en och samma person. Dessutom med både inlevelse och kunnande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar