Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

fredag 28 maj 2010

Morgonstund har guld i mun



Rubriken förstår du om du tittar på fotot av vårt växthus. När jag kl. 06 på morgonen tittar ut genom fönstret från min hemmaarbetsplats så är det just detta jag ser. Jag inte bara ser, jag känner också en massa vid denna åsyn. Harmoni och lugn strömmar emot mig och viskar om ännu en underbar dag här ute på landet. Väljer jag att gå till andra sidan rummet och titta ut så möts jag av en annan bild, men ändå samma harmoni och lugn.

Apropå att bo på landet så läste jag en artikel om att de som bor på landet lever längre än de som bor i tätort. Inte konstigt alls tycker jag. N u gäller det ju inte bara att leva längre. Än viktigare är väl att den tid du lever på landet också ger dig en bättre livskvalitet. Det tycker i alla fall jag. Inte bara tycker. Jag vet dessutom att det är så då jag tidigare bott i stadsmiljö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar