Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

söndag 25 juli 2010

Kul att se på golf igen

Jag har i helgen på TV följt Scandinavian Masters i golf på Bro Hof och tycker plötsligt att golf är roligt att titta på igen.

Jag började själv spela golf för drygt 30 år sedan men var inte uthållig utan lade av efter c:a 5 år. Varför? Det var helt enkelt tråkigt, tog en hiskelig tid, med en massa köande och ständiga tidsbokningar. Dessutom blev jag inte duktig så snabbt som jag ville. Det passade inte mig som person helt enkelt.

Nu tyckte jag att det var kul att se igen. Dels för att det var en vacker och intressant bana man spelade på och förstås för att en svensk, Richard S Johnson, fanns med i toppen hela tiden och till slut stod som segrare efter en grym långputt på 18:e. Så vitt jag förstod så hade caddien Anders Timell en viktig del i segern. Dom verkade onekligen ha kul tillsammans.

Dock, något mera spel blir det aldrig för mig eftersom jag är halvkroppsförlamad och numera inte lämpad för dylika aktiviteter. Men, det kan fortfarande vara kul att titta på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar