Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

tisdag 20 juli 2010

Telias urusla service och hemsida

Försökte idag via e-post avsluta ett abonnemang av mobilt bredband. Nedanstående uppgifter efterfrågas men på mitt avtal med Telia finns alla uppgifter utom Abbonemangsnummer. Utan detta kan jag inte skicka mitt mail.
Då ringer jag upp och frågar. Får då svaret att abbonemangsnummer = mobilnummer ? Hur ska jag som kund veta detta och varför efterfrågas då båda dessa?
Är detta bara ett sätt att tvinga kunden till personlig kontakt för att den vägen få möjlighet att sälja nya tjänster?
På min direkta fråga om varför det förhåller sig som jag beskriver får jag svaret: Ja, det kanske framgår otydligt. Otydligt? Det framgår inte alls. Uselt, uselt, uselt!!!

Nedanstående efterfrågas vid mailkontakt;

Kontakta Telia via e-post

Mobilt bredband - abonnemangsärenden (ej faktura)
För- och efternamn:
E-postadress:
Mobilnummer:
Kundnummer:
Abonnemangsnummer:
Bifoga fil:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar