Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

onsdag 8 juni 2011

Väljarförakt leder till politikerförakt

Jag såg i söndagens "Agenda" en intervju med nyeS-ledaren Håkan Juholt. De svar och besked, snarare icke-besked, han gav om S:s syn på Sveriges Libyeninsats tyder på att han inte tar sin politikerroll på allvar. Det var snarast löjeväckande att höra hans undanglidande och provocerande nonsenssvar. Hade jag röstat på S så hade jag blivit urförbannad på Juholt, nu blir jag bara allmänt indignerad över hans raljanta vonobenbeteende.

Att "leka politik" i TV på bästa sändningstid är ett utmärkt sätt att visa förakt för väljarna och lägga en grund för det ibland utbredda politikerföraktet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar