Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

fredag 19 augusti 2011

Michele Bachmann är en ny Sarah Palin

Jag skrev för två dagar sedan ett inlägg där jag jämförde republikanernas nya gunstling, Michele Bachmann, med Sarah Palin. Minsann ser det inte ut som att Bachmann redan spelar i samma division som Palin, politikens gärdsgårdsserie. Hon bjuder nu på återkommande grodor, den senaste är att hon varnar för Sovjetunionens framväxt.

Är det så svårt att förstå att jag har svårigheter att ta amerikansk politik på allvar?
Och att jag därmed har svårt för USA över huvud taget.

Med Bachmann som president vet jag i a f vad vi ska varna för.

Det är mycket som bara är möjligt i det stora landet over there.

1 kommentar:

  1. Republikanerna har visat upp en märklig sida igen. Först Palin och nu ett halsstarrigt Bachman och igâr hörde jag pâ FRTVn att de motsätter sig skattehöjningar under de närmaste 10 âren ...trots att USA (och Europa) är inne i en lângvarig finanskris och - innan de 10 âren kommer att försörja dubbelt sâ mânga pensionärer som idag. Min bild av USA som ett framtidsland har väsentligt förändrats. Kanske det blir ett nytt Sydafrika...

    SvaraRadera