Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

fredag 5 augusti 2011

Resultat av gårdagens kvällsskift

Det är som bekant inte många praktiska sysslor jag klarar av att göra längre. Desto nöjdare är jag då jag klarat av min huvudsyssla sommartid. Det är att klippa gräsmattan, eller kanske ska vi säga gräsmattorna eftersom det är rätt många olika gräsytor fördelade över vår tomt.

Igår kväll var det dags igen och minsann var det inte riktigt behagligt när solen dalat och det fläktade skönt svalkande när jag susade fram på min åkgräsklippare. Det var så skönt så att klippningen dessutom gick fortare än nån gång tidigare. I morse när jag klev upp var det med ett nöjt leende jag tittade ut. Delar av resultatet ser du här nedan.


12 kommentarer:

  1. such a beautiful place!!!

    greetings from Spain,
    elena

    SvaraRadera
  2. Ni har en mycket trevlig och välskött bostad!

    SvaraRadera
  3. elena: Thank you elena. Welcome to my blog. I agree with you,I´m living in my paradise on earth. greetings from Sweden.

    SvaraRadera
  4. Jan Lindblom: Tack, det här paradiset vårdar vi väl. Jag bringar en hälsning tillbaka från min mamma.

    SvaraRadera
  5. Vackra nyklippta gräsmattor....mmmmums som luktar ljuvligt efterât. Ni har faktiskt en enastâende vacker domân och et jag beundrar mest är att ni sköer väl om den - in i minsta detalj ! Duktiga D och S ! :)

    Hoppas ni fâr fint väder till helgen sâ ni kan vara ute och i växthuset. Här har det regnat kraftigt, sâ jag âtergâr till at läsa tidningarna pâ nätet. USA och Frankrike ligger illa till, men det fâr man inte tänka...;(. Undrar vem i FRregeringen som bryr sig om folket och vâgar säga sanningen ? Ingen aning. Sverige ligger 2 generationer före FR därför att man har lärt sig att samarbeta med motparten för att fâ förbättring inom samhället. Även inom f-vârden. Det kallar jag intelligens.
    Gmlmor

    SvaraRadera
  6. Gammelmor: Tack. Vi vinnlägger oss om att ömt vårda vårt Getingstorp. Jo, vi har det nog rätt bra här hemma i välordnade Sverige. Kan vara bra att tänka på då och då. Finväder har vi vilket passar bra då vi idag ska ha vår traditionella familjekräftskiva.

    SvaraRadera
  7. ojj, vad du har hunnit med många blogginlägg och klippt gräsmattor medans jag "latat mej på grekiskt vis".
    Jag har läst ikapp nu. =)

    SvaraRadera
  8. Marina pa Kreta :Jag har oxå varit lite "grekiskt lat" mellan varven,
    Roligt att ha dig tillbaka på bloggen.

    SvaraRadera
  9. Marina pa Kreta :Jag har oxå varit lite "grekiskt lat" mellan varven,
    Roligt att ha dig tillbaka på bloggen.

    SvaraRadera
  10. Ser att du bor i mitt hus! (eller så som jag önskar o bo!)
    Trevlig blogg du har, fann dig genom ditt inlägg på min systers blogg. Den Nya Zeeländska ;o)
    Jag bor på den andra sidan av jorden från henne sett. Nordnorge!

    Klem anna

    SvaraRadera
  11. Anna: Välkommen. Ja, så här skulle jag vilja att många fick bo. Spännande val av två syskon, NordNorge och Nya Zeeland. Tänk så internationella utblickar jag får genom min blogg. Extra värdefullt numera då jag inte kan resa.

    SvaraRadera