Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

onsdag 15 februari 2012

Är du missförstådd?



Nej då, jag känner mig inte alls missförstådd. Det hindrar mig dock inte från att ägna en tanke till de personer som känner sig missförstådda. Som gång på gång får förklara. Som gång på gång måste förklara. Oftast för dem som ingenting förstår, hur de än förklarar.

Varför fråga efter en förklaring om du inte vet hur du ska hantera svaret, den förklaring du får?
Eller ännu värre, om du redan bestämt dig innan du fått förklaringen, men ändå frågar.

4 kommentarer:

  1. Underbar teckning, och jag håller med!

    SvaraRadera
  2. tänkvärt! och inte att förglömma de som försöker komma in i det svenska samhället och inte har språket...så många missförstånd som skulle kunna undvikas...

    SvaraRadera
  3. Marina: Det enkla är ofta det mest åskådliggörande.

    SvaraRadera
  4. Gittan:Språket, eller frånvaron av språket, är antagligen ett av det vanligaste skälen till missförstånd.Medveten om detta blir ditt jobb ännu viktigare.

    SvaraRadera