Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

tisdag 17 april 2012

Back in business med ny snabbare dator

Min nya snabba raketdator.

Ja, så är jag då tillbaka på bloggen igen. Det blev en helt ny dator, inte lönt att reparera en som har några år på nacken.Även om det som  fanns på hårddisken på den gamla datorn gick att rädda så är det inte helt okomplicerat att komma igång igen. Den nya datorn känner t ex inte igen min kamera varför den försöker ladda över alla bilder som finns och inte bara de som tagits sedan senast, program ska installeras, det ska fixas och donas. Men, oj så mycket snabbare den nya datorn är.
Jag få klura lite på hur jag löser allt detta. Ska oxå passa på att göra en storstädning i datorn. Jag har en del härliga bilder att visa från den gångna helgen. Bl. a. så åt vi årets första måltid i växthuset. En grekisk sallad, vad annars. Vi började så smått att förbereda trädgården för kommande säsong och avslutade i söndags med en supergod middag. Pocherad havskatt med pommes duchesse. Bilder kommer vad det lider.

6 kommentarer:

  1. Nej, det där med nya tekniska apparater för alltid med sig något extra jobb, men det är ju så, att idag blir en dator gammal och uttjänt rätt snabbt, så ibland är det inte så mycket att be för...

    SvaraRadera
  2. Välkommen tillbaka. Visst är det mycket jobb innan man är tillbaka igen,, alla program som ska installeras och det ska fixas g hit och dit, å andra siden är det speciellt med en ny dator. Lycka till med din nya kompis"

    SvaraRadera
  3. Välkommen åter. I alla fall jag har saknat dig.

    Nej, jag vet av egen erfarenhet att det sällan lönar sig att laga datorer så länge som de inte är sprillans nya. Det lönar sig faktiskt att köpa en ny.

    Jag har haft min bärbara över 1 år. den fungerar skapligt, och får faktiskt duga till jag köper en ny

    Må så gott och sköt om dig
    mvh

    SvaraRadera
  4. Marina, Katarina, Zoega59: Tack för era uppmuntrande kommentarer. Det tar väl några dagar innan jag är igång på riktigt igen.

    SvaraRadera
  5. Härligt med ny snabb dator! Jag upptäckte också skillnaden i snabbhet när jag köpte en ny dator för en tid sedan.:)

    Allt gott från mig i Omsjö!

    SvaraRadera
  6. Anita: Ja, skillnaden är enorm.:

    SvaraRadera