Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

söndag 8 april 2012

Påskaftonsmiddag

Jag hade  lovats en norrländsk specialitet på Påskaftonens middagsbord men p g a olyckliga omständigheter fick den norrländska fjällrödingen, min absoluta favoritfisk jämte surströmming, bytas ut. Behöver jag säga att ersättningsmiddagen smakade utsökt. Som alltid när D förlänar mig sina kulinariska läckerheter.

Fjällrödingen  ersattes av polentapanerad torskrygg. Tillbehören blev desamma som planerat.

Desserten bestod av några skivor getost med marmelad vilande på en salladsbädd på en tunn knäckebrödsskiva. Som pikant tillbehör, en rädisa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar