Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

måndag 1 september 2014

Söndagmiddag

Efter lördagens surströmming så var det igår dags för en något mindre doftande måltid i växthuset.
Det blev spaghetti pomodoro med egna tomater, egen vitlök och egen basilika. Smaklös Mozarellaost har jag ledsnat på så den får numera utgå ur recepten. 
Det är sällan D är först till bords.
 
Spaghetti pomodoro med egna
tomater, egen vitlök och basilika.
 
Chili och paprika tävlar om färgprakten.

7 kommentarer:

  1. Det lät betydligt godare än surströmming om du frågar mig...

    SvaraRadera
  2. Jag förstår dig till fullo.

    SvaraRadera
  3. Jag klickade upp växthusbilden och hamnade i någon sorts värld liknande Carl Larssons. Fantastiskt fint! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Även vi tycker att växthusmiljön är nåt alldeles extra. Vi har dessutom låtit bygga växthuset av fönster och dörrar som satt i vårt hus vid förra sekelskiftet. Nu hoppas vi att måltidssäsongen där ute varar ännu en tid.

      Radera
  4. Så mysigt det ser ut! Surströmmingen blir inte inbjuden till mitt hem, men litet spaghetti pomodoro vore välkommet. Kanske satsar på det redan idag! (PS! Jag kan inte så där fina namn på pastarätter så jag sökte på nätet) Det låter gott!

    SvaraRadera
  5. Förstår din inställning till surströmming. Smaklig pastamåltid!

    SvaraRadera
  6. Mycket godare mat än den med surströmning 😊

    SvaraRadera