Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

lördag 23 maj 2015

En morgontur.

Som du förstår kunde jag inte motstå att idag ta elmoppen för att åka ner till postlådan och hämta morgontidningen. Det blev en riktigt härlig tur. Större utsvävningar än så här kräver jag inte numera för att vara nöjd med min tillvaro. Det är för väl att jag hann med vidlyftigare eskapader i mitt "förra liv". Det är ju helheten som räknas.
Vatten på sitsen. Det har alltså regnat i natt.
Vackra tulpaner ramar in nya uteplatsen.



Härliga vyer längs min väg.

Vägen hem.

Inte långt kvar.

Välkommen hem!

Jordkällaren inbäddad i lummig grönska.


Hemma igen.

                                        

6 kommentarer:

  1. Vackert, riktigt vackert!
    Höll på att skriva: ut med dig igen så länge solen skiner! Å körandes på din elmoppe lär du inte blåsa bort heller;-) Här blåser det nämligen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du, jag åkte ut igen och har varit ute i trädgården hela dagen med D, Nelson och Sigge. Fyra livsnjutare i samma trädgård. De du!

      Radera
  2. Otroligt vackra vyer du har att njuta av i din närmiljö! Och visst ska man passa på att resa (eller vad det nu råkar vara man vill göra i sitt liv) medan man kan! Du har ju varit både här och där och nu verkar du ju ha hittat en plats där du verkligen trivs! Härlig årstid ni går till mötes!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och dessutom får jag resa runt i Europa med er. Privilegierad kallas det visst.

      Radera
  3. Vilket otroligt fint läge ni verkar ha på ert hus!

    SvaraRadera