Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

söndag 7 februari 2016

Tänkvärt

Bloggfodret är slut och det råder idétorka och eftersom det idag är Tankens Dag så ägnar jag mig åt att tänka på framtida inlägg i stället för att värka fram nåt riktigt genomtänkt och bra idag. I Härnösand tar man uppenbarligen det här med Tankens dag på stort allvar och anordnar en temadag med många lockande punkter på programmet. 

Eller vad tycker du om programpunkter som: 
- Baklänges Voodoo och vetenskap. 
- Härliga motgångar. 

Den här tanken tänker jag ofta,

4 kommentarer:

  1. Härliga motgångar låter onekligen intressant. Oftast är de kanske härliga först i efterhand när man tänker tillbaka och minns att man faktiskt klarade av att bemästra dem och dessutom lärde sig något. Voodoo låter i mina öron bara skumt men det beror säkerligen på okunnighet.
    Yes, I can ! Helt rätt tanke som sporrar och ger energi när det känns lite motigt ibland. Det där med brist på bloggfoder och idétorka har en viss igenkänningsfaktor. Du är absolut inte ensam :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns bra att inte vara ensam ute i bloggvärlden.

      Radera
  2. Hahaha! Kan inte låta bli att skratta här som du förstår. Baklänges voodoo och vetenskap... i vissa länder anser man ju faktiskt att voodoo ÄR vetenskap, mmmmhhhhhhmmmmm...

    Härliga motgångar kan jag faktiskt köpa, men jag utgår ifrån att det bara går ut för en efteråt att de varit härliga;-)

    Yes I can. Klart du tänker denna tanka ofta. Å jag kan tala om för dig att om man är tjej så tänker man den tanken också flera gånger per dag, åtminstone jag.

    SvaraRadera