Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

torsdag 11 februari 2016

Mera Osborne



Osborne fortsätter att lära sig nya saker. Igår kom han plötsligt rusande uppför trappan till öv. En trappa han aldrig gått i förut. Att gå ner tyckte han emellertid var otäckt så då fick matte komma och bära honom.

"Nej, nerför trappan går jag inte".
"Matte, rädda mig!"

Nelsons tålamod med Osborne tar aldrig slut och det har han insett så därför hänger han ständigt efter Nelson. Allra bäst gillar han att sno Nelsons ben och springa runt med och locka Nelson som inte riktigt hinner med i svängarna.




Vovvebus.

Nelson är ytterst varlig med Osborne.

Lycka i blicken när han snott Nelsons ben.

           
               Sigge tar det som vanligt lugnt och bara tittar på.

8 kommentarer:

  1. Vad söta de är tillsammans! Det verkar som att Nelson tar hand om Osborne :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han tar sitt fulla ansvar som Osbornes uppfostrare och beskyddare.

      Radera
  2. Åhh...du ska veta vad jag blir glad varje gång du lägger in bilder och berättar om Osbornes framsteg och bus ! Härligt att Nelson och Osborne går så bra ihop. Underbara bilder och Sigge, ja, han verkar mest bara betrakta :-)

    SvaraRadera
  3. Så roligt att du gillar mina Osbornerapporter. Jag hoppas att du oxå snart får chansen att följa en valps utveckling. Det är så fascinerande att få vara med om när det plötsligt händer nåt nytt och ett steg till mot vuxenlivet är taget.

    SvaraRadera
  4. Härligt hundliv (och katt!)! =)

    SvaraRadera
  5. Vilka bedårande bilder!
    Kan riktigt föreställa mig hur skräckslagen lilla Ozzy måste ha varit när han såg trappan uppifrån. Konstig nog påminner hans "situation" mig om näg jag var sisådär 6 år och hade klättrat högt upp i ett träd. Upp var det ju inget problem, men jag var vettskrämd på vägen ner...

    Nelson ser verkligen kolugn ut å låter "ungdomen" leka av sig.

    Bilden med det stora benet i munnen är helt härlig:)

    Åsså gillar jag Sigges attityd som sagt - han bryr sig liksom inte ett dugg. Ungefär som min "hjälte" Garfield;-)

    SvaraRadera
  6. Då har du upplevt Osbornes känsla.
    Mes såna fotoobjekt så blir det lätt bedårande bilder. De är ju riktiga personligheter våra killar.
    Sigge bryr sig verkligen och vill gärna vara i närheten, men att visa att han bryr sig. Nej, nej, det finns gränser för en katt.

    SvaraRadera