Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

lördag 13 februari 2016

Tårtkalas


Nelsons köttbulle/korv/leverpastejtårta med
smörgåspickles.
Som sig bör så blev det igår tårtkalas för Nelson på 8-årsdagen. Vi tog många foton, men av någon outgrundlig anledning totalmisslyckades 90%. Tyvärr, men sånt händer. 

Nelson väntar på "Varsågod".

Eftersom barnbarnen Erik och Alice är på besök så avslutade vi kvällen med tacos och "Fångarna på fortet". Tänk att det är 26 år sedan det sändes för första gången.Kanske är det därför att jag tycker att det överlevt sig själv. Men, när barnbarnen är på besök så är det självklart dom som bestämmer schemats utformning.
Lillmatte Alice närvaro gladde
förstås Nelson alldeles extra. 

Jag och Sigge är i vanlig ordning uppe först och vi sitter just nu och tittar ut på morgonmörkret och längtar efter ljusare tider. Härnäst, innan resten av huset vaknar, ska jag lägga sista handen vid dagens V75. Sooner or later.

10 kommentarer:

  1. Det var en riktigt maffig tårta som Nelson fick på sin födelsedag :-) Smaskade han i sig hela kalaset själv !!
    Visst blir man lite besviken när man tar en massa bilder och bara få blir bra men bättre det än inga alls.
    Jisses, är det hela 26 år sen "Fångarna på fortet" började visas. Har bara sett ett fåtal avsnitt då vi bodde i Stockholm, det går väl på 4:an som vi inte kan se här, men det gör detsamma :-)
    Så du sitter med V75 och hoppas, själv vann jag inte storvinsten på Grand Lottery den här veckan och det gjorde ingen annan heller så nästa vecka vinner jag självklart 640.000 Euro :-) Man kan ju alltid ta ut lyckan i förskott och vinner jag inte fick jag iallafall en glad vecka :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nog smaskade han i sig allt. Han skulle nog vilja fylla år varje dag.
      Ja, det är surt när bilderna blir misslyckade.
      Du går inte miste om nåt när du inte kan se "Fångarna på fortet".
      Det gäller att ta vara på alla glädjemöjligheter som ges.

      Radera
  2. Nu fick jag en skräck! Säg att jag läste fel! Inte är det väl 26 år sedan man började med Fångarna på fortet? Skulle jag ha åldrats 26 år också då, sedan den gången, näääeeee.....jag vägrar tro det, men jag tror dig i alla fall!
    Vilken fin tårta han fick den gode Nelson!
    Är det inte lustigt det där med bilder, ibland bara går det inte......det är så här just nu också. Kan bero på att jag fick köpa ny kamera, men den är å andra sidan EXAKT samma (fast nyare årgång) som jag hade innan, men det är den inte......
    Tack för krya på mig hälsningen!
    Nja, mina kartor när jag åker någonstans gäller nog bara mest för städer. Annars kan det gå både hippsan som happsan.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Jag blev lika överraskad. Var jag 40 när första programmet sändes. 40! Häftigt!
    Jag har oxå en tendens att köpa samma kamera, men en nyare modell förstås.
    Hippsan som happsan hör varje resa till.

    SvaraRadera
  4. Kommentarsproblem. Hppas detta kommer fram!!
    Barnbarnsbesök! Vilken lycka!!!! Ha det trevligt tillsammans!

    SvaraRadera
  5. Vilken toppen födelsedagstårta! Tack för att du la upp bildbevis på den. Som sagt, den tårtan hade jag utan minsta tvekan kunnat hugga i själv. Okej då, jag hade petat bort korven då;-)
    Å du skrev ju i ditt svar till Anita att Nelson åt upp rubbet - klart han gjorde. Vid födelsedagstårtor går gränsen att dela med sig;-)

    Kan inte låta bli att småle (inte skratta alltså) att du också misslyckades med dina bilder igår. För jag gjorde ju samma sak i tisdags då jag var på visning i Storkyrkan. Å precis som du har jag inte den blekaste varför. Gjorde precis som jag alltid gör, typ ingenting, bara att klicka. Grrrrrrr.

    Fångarna på fortet såg jag när Gunde Svahn höll i programmet. Det kanske var första året programmet sändes, minns inte. Sedan dess har jag inte tittat.

    Åsså till sist - om du vinner storkovan på V75 och Anita på Grand Lottery så hoppas jag att ni delar med er, men jag tror inte det;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nelson är så snäll så han skulle nog dela med sig.
      Fotoproblem. Ja, det är sånt man får ta.
      Gunde Svahn håller fortfarande i programmet.
      Vem bet vad som händer om Anita och jag vinner storkovan.

      Radera
  6. Ragge säger grattis till Nelson. Själv vet han/vi inte riktigt när han fyller år. Veterinären skrev den 1 april i hans dokument. Kanske firar vi då eller den 16 april. Han kom ju till oss den 16 juli./Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! 1, 16 april eller 16 juli. Ja då har ni ju några dagar att välja på. Jag tror att Ragge blir glad oavsett vilken dag ni firar honom.
      Ha de gott!

      Radera