Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

lördag 25 mars 2017

Fredagspasta med vårtecken

Fredag igår och som brukligt pasta till middag. Där ute händer det saker då våren nu verkar ha kommit för att stanna. Osborne och matte tillbringade dagen med att finputsa i trädgårdens rabatter. Sigge och jag vill ha tvåsiffrigt på termometern innan vi tillbringar heldagar i trädgården.
Pasta med pistagepesto och räkor 
En vit Rioja därtill. Utsökt kombination.

Våren kommer alltid tidigt vid jordkällaren.

Bänken vid rosenbersån är ett säkert vårtecken.
Liksom blomsterkorgar på lyktstolparna.

10 kommentarer:

  1. Våren är på gång!!! Själva åt vi för ovanlighetens skull fredagsmiddag på varsitt håll. Jag åt en wrap hemma - och Peter detsamma på dykkursen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. På gång och efterlängtad som alltid. Jag förstår att ni får äta på olika håll ibland, så fulltecknad som er agenda är.

      Radera
  2. Det luktar vår ända hit - så härligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så bra att jag kan sprida ljuvliga dofter.

      Radera
  3. Så underbart att få se lite vårtecken i Sverige! Och god mat också för den delen!
    Önskar dej en trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu närmar vi oss den där bästa tiden här hemma.
      Önskar oxå dig en trevlig helg!

      Radera
  4. Vackert! Krokusarna grupperar sig - det är vår!

    SvaraRadera
  5. Pastan - mums! Minus räkor som jag inte tål, men pistagpesto älskar jag, och du väcker många minnen här. Du minns kanske mina inlägg om min favo italienare l'Incontro som inte finns längre på grund av en girig hyresvärd som nu har förlorat hyresintäkterna av två restauranger i Vasastan som tvingades stänga... Deras pistagepesto var troligen i samma klass som D:s.

    Ja, jag har ju fortfarande sett insidan på jordkällaren... Men jag nöjer mig med utsidan ytterligare ett år;-)

    Sista bilden är ju såååå läcker. Det ÄR vår nu. Vi säger väl det:-)

    SvaraRadera
  6. Jo då , jag minns din favoitalienare. Den hyresvärden fick vad den förtjänade. Girighet är ingen bra egenskap.

    Att det inte blivit nåt inlägg om jordkällaren beror mycket på att jag inte längre klarar av att ta mig in där. Jag får komma ihåg att be D ta några foton där inne i sommar. Jag brukar hålla mina löften.

    Det är tveklöst VÅR nu.

    SvaraRadera