Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

tisdag 23 maj 2017

Dags igen

Igår var det dags för gräsklippning igen. Det går riktigt bra för mig att inte vara den som klipper utan bara titta på. Dessutom är det rätt skönt att jag inte behöver fundera det minsta över nästa veckas klippning. Den blir genomförd oavsett min dagsform.
Det går ju riktigt bra kan jag konstatera.

Sigge gillar inte motorbuller så
han betraktar på avstånd.

Jag är nöjd med resultatet.
Helt nöjd.
Det är även Sigge som går en
inspektionsrund
a.





8 kommentarer:

  1. Känns ju som det var igår som gräset klipptes men en vecka går fort. Kan nästan känna doften av nyklippt gräs när jag tittar på er fina nyklippta gräsmatta. En markant skillnad mot den miljö som jag lever i där närheten till naturen inte ligger precis utanför ytterdörren. Men istället har vi ju medelhavet runt knuten. Ha en fin fortsatt dag i vackra SommarSverige :-)

    SvaraRadera
  2. Tack! Med avtalad klippning varje måndag så blir det påtagligt hur fort veckorna går. De sommarveckor som man vill ha så länge det bara går.
    Det är inte heller så dumt att ha Medelhavet runt knuten. Ha de gott där nere på ön!

    SvaraRadera
  3. Ja, jisses! Har det redan gått en vecka!?

    Men vilka fina stenbumlingar ni har där. Med ett hjärta på rätta stället och allt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går undan och snart är det måndag igen, men en hel del kul hinner hända innan dess.

      Här på Getingstorp finns alltid hjärterum och sten älskar vi båda.

      Radera
  4. Gräset verkar klippas betydligt oftare hos er nu när du lagt gräsklipparen på hyllan;-) Men om jag ska vara helt ärlig så gillade jag dina "grässpår" ännu mera:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kanske blir det något oftare klippt nu. Jag varierade ofta mellan 7 - 10 dagar, men vad gör det. Nu har vi valt en fast dag och tid. Bara det blir klippt så. Ja, jag lämnade andra rakare "grässpår", nu blir det rundare former. Men, inte heller det gör nåt, bara det blir klippt så.

      Radera
  5. Ja du. Gräset växer så det knakar nu. Så bra att du är nöjd med klippningen. Det hade varit tråkigt annars! Bra att Sigge hjälper till med inspektionen efteråt!

    SvaraRadera
  6. Visst känns det bra att var nöjd. Sigge hållerr stenkoll på allt i sitt revir.

    SvaraRadera