Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

onsdag 26 juli 2017

En korg kommer lastad

Lite då och då kommer D in med en korg full av godsaker från trädgården. Ett exempel ser du här.
En korg fylld med gurka, dillkronor
och basilika.
Gurka och dillkronor får göra sällskap i de olika gurkinläggningar som D gör och som förgyller mina måltider under vinterhalvåret. Jag älskar inlagd gurka.
Ramlösagurkan står sig i c:a tre månader.


Denna däremot hela vintern.

6 kommentarer:

  1. Din D kan verkligen allt!!! Lägga in gurka - här står jag som vanligt som ett levande frågetecken. Skulle inte en förknippa krondill med gurka utan bara med kräftor...;-)

    SvaraRadera
  2. Asch, jag skrev ju ett meddelande i morse men jag måste ha glömt trycka på knappen ...

    Vackert! bara att ställa svalt och njuta av sedan, vardagsrikedom, du vet. Och jisses så sugen jag blev på pressgurka! Ättika är ju inte så lätt att få tag i här men det funkar utmärkt med vinäger, faktiskt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vardagsrikedom, ett vackert ord. Så ättika är svårt att få tag på i Spanien. Så det kan vara. Men bra när det finns ersättning att ta till.

      Radera
  3. Underbart! Jag är lika ovetandes som BP, men att äta inlagd gurka det gillar jag :)

    SvaraRadera