Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

torsdag 20 juli 2017

Pizza på två

Det här med att baka pizza på grillen blev så lyckat så D och jag gjorde ett nytt försök i lördags. Med lyckat resultat även denna gång.

Pizzastenen under uppvärmning.

Pizzan i väntan på grillning.

Härlig glödbädd.

Mums! Pizza med tomatsås, skivade päron, ost och 
hasselnötter. 

Fullt tillräckligt med en halv pizza var.

7 kommentarer:

  1. Det brukar vara alldeles lagom med en halv pizza. Spännande blandning, ni provar på det mesta verkar det som. Jag hade gärna suttit med och smakat, resten av familjen hade haft väldigt svårt för att ens sitta med och titta på! :) Men det gör ju inte så mycket i vissa lägen, då får man mer själv.
    (Positivt tänkande, kallas det ju för. Det är attans svårt annars att hitta på mat.)

    Pizzastenen, tar den lång tid på sig att bli varm? Har för mig att det brukar vara så och att man därför drar sig för att använda den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där med att hitta på maträtter är inte lätt. På det området försöker jag hjälpa till genom att hitta nya spännande recept.

      Pizzastenen tar 30 - 45 minuter att bli riktigt varm. Först ska man dessutom se till att ha en riktigt bra grillbädd vilket oxå tar sin tid så det är ingen snabbrätt, men ack så god.

      Radera
  2. Jag är vanligtvis inte då förtjust i pizza, men den där låter supergod! God fyllning kan jag tänka, även om jag inte testat ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är heller ingen stor pizzavän, men denna gillar jag.

      Radera
  3. Vilka fina bilder du lyckades ta på pizzan!!! Tänkte du på hur glöden ser ut?!!! Inte som eld alls utan som små röda tussar. Läckert!!! Åsså har vi en sak gemensam här - en halv pizza räcker gott och väl. Är ingen pizzafan och vi äter sällan pizza, men jag klarar aldrig av en hel.

    PS. Kan inte låta bli att vara en aning småimpad av Holland - lagets första halvlek mot Danmark var väl i klass med Englands första 45 minuter mot Skottland. Norge är en stor besvikelse. Belgien är en stor positiv överraskning, liksom Österrike. Enda blåbäret är Portugal. Japp, jag borde säga att det är Skottland efter 0-6 mot England, men jag tyckte att Skottland inte var sämr än Portugal. DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ibland lyckas man. Är inte heller någon pizzafan, men det är skillnad på pizza och pizza. F f a är den egengjorda inte så fettbemängd som många köpepizzor.

      PS Det var en bra sammanfattning av turneringen så här långt. Ser fram emot Sverige-Ryssland idag. Schelin i ny position? Kan vara nåt. Som avslutare på topp verkar hon passé.
      Dagen fotbollshöjdare är ändå att Östersund slog ut Galatasaray i EL-kvalet.

      Radera
    2. Håller helt med dig!!! Måste vara årets bragd - Östersunds bedrift alltså!!!

      Radera