Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

måndag 21 augusti 2017

Veckans fisk

Söndag innebär inte sällan fisk till middag, så oxå igår. Det blev smarrig torsk med tomat, receptet något modifierat av D. Vad som däremot var annorlunda denna söndag var att måltiden  intogs inomhus. Minsann börjar inte hösten göra sig påmind.
 En rätt som levde upp till namnet.

Veckans köksbordsarrangemang består av vackra
och nyttiga rönnbär. Ett hösttecken.

8 kommentarer:

  1. Redan höst!? Ja, rönnbären skyltar verkligen om att hösten har börjat blanda in sig i leken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite sommar har vi väl ändå kvar att njuta av. Åtminstone hoppas jag det.

      Radera
  2. Fisk som är så najs :) Jag väntar med spänning på min veckas fisk :) Men tråkigt att börja dra sig inomhus... Rönnbärens diskuterade jag går... dom börjar bli lite röda här nu med... Så vackert dukat!!! Vad vart den celebra drycken till då?

    www.nacka144.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fisk är verkligen najs. Läser du mitt söndagsinlägg så ser du att jag i lördags åt fisk från dina hemtrakter, Oskars surströmming.
      D dukar alltid vackert vilket förhöjer måltidsupplevelsen. Den celebra drycken?

      Radera
  3. Vilken nyttig helg - två dagar med fisk i rad;-)
    Hade gillat inlägget ännu mera om du inte hade påmint om höstens annalkande. Här var det nämligen 22 grader och strålande sol för en gångs skull. Å det är fortfarande möjligt (!?) att sitta på balkongen nu med en jacka på;-)

    Gillar fiskrätten och bordsdekorationen skarpt:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi är så nyttiga så. Ledsen för höstpåminnelsen, men det är klart att vi har fina sommardagar kvar att njuta av. Det är kvällarna och mornarna som inte längre bjuder på en varm smekning.

      Jag gillade oxå fiskrätten och bordsdekorationen .

      Radera
  4. Till slut blir det ju höst vare sig man vill eller inte ... men har man tur kan det väl bli några fler fina sommardagar! Här blev det lubb till middag idag, med en gräddig sås och kokt potatis. Gott!

    SvaraRadera
  5. Några fler fina sommardagar ska vi väl kunna vrida ur aug-sep.

    Jag var tvungen att googla på lubb, så nu vet jag att det är en torskfisk med fastare kött och en smak som påminner om hummer. Den verkar väl värd att prova. Hoppas att den finns i fiskdisken.

    SvaraRadera