Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

torsdag 21 september 2017

Höstkänslor

Allt som växer där ute förmedlar känslor. Olika sorts känslor. På samma dag som sommarkänslor förmedlas kan jag oxå få höstkänslor mig till livs. Som från den vackra lönn som varje år vid den här tiden annonserar höstens ankomst när jag är på hemväg efter att ha hämtat posten.
Den höstsignalen är svår att undvika.


Allt intensivare ju närmare jag kommer.

10 kommentarer:

  1. Ingen kan ju förneka att hösten är vacker. Tyvärr förebådar den både mörker och kyla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi väljer väl att fokusera på det vackra.

      Radera
  2. Vackert!

    Visst är det konstigt att det bara är en gren som slutat producera klorofyllet. Man kan tycka att trädet borde göra det jämnt fördelat, så att det blir en gradvis förändring utifrån och in eller något. Vackert blir det, i alla fall, oavsett.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker oxå att det är märkligt att bara delar av trädet byter skepnad så här i höstens begynnelse, men snart hinner resten i fatt. Träd är som oss människor, individer med sina olika sidor.

    SvaraRadera
  4. Det är väl det då - de vackra färgerna som hösten bjuder på, men... ;-) Bilden du tog är förresten otroligt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får väl gotta oss åt färgerna. Kul att du gillar bilden.

      Radera
  5. Vackra höstfärger! Jag har accepterat att sommaren är över, och hösten kan oxå vara fin! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är väl ingen mening med att spjärna emot utan låta årstiderna ha sin gång så att sommaren snart är tillbaka igen.

      Radera
  6. Jag njuter till dina höstbilder och färger jag så mycket håller av :) Har lite dåligt med tid nu att fånga... Tack för att du delar :)

    www.nacka144.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk att t o m en superfotograf som du kan njuta av mina bilder. Kul tycker jag.

      Radera