Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

söndag 24 september 2017

Höstmorgon

Varje morgon börjar med att jag ser mig om i mina omgivningar. Så här i ett årstidsskifte är det extra spännande då jag dagligen ser små förändringar där ute. Morgondimman blir tätare, färger skiftar och några växter har fått ge vika sedan igår.
Morgondimman lättar och det gröna börjar ge vika.
Några ståtliga blommor kämpar emot ett tag till.

Snart ser vi bort till grannen.

13 kommentarer:

  1. Brukar vara ganska så vackert när naturen byter färg. Innan träden blir kala och kylan börjar kännas påträngade. Dina reflektioner gör sig bra på bild. Vissa säger att de fyra årstiderna har sin charm men jag har svårt att hålla med. Tror att vi människor är skapade att leva i ljus och värme. Det finns ju till och med något som heter ljusterapi! Varför då kan man undra om det inte vore så att vi behöver det naturliga ljuset för att må bra. Tur att vi inte bor i Grönland med sitt arktiska klimat, eller så finnns det charm och fördelar i det också :-) Här i tropikerna regnar det nästan varje dag och himlen är aldrig lika blå som hemma på Malta. Så fick jag det sagt också :-) Ha en fortsatt fin söndag!

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag instämmer i dina funderingar.

    SvaraRadera
  3. Håller med dig att det just de senaste två-tre dagarna har hänt mycket i naturen, speciellt träden har skiftat färg över en natt tycker jag. När det väl börjar går det fort. Kanske inte så dumt att det går så snabbt, då kanske dröjer det inte så länge tills våren står för dörren;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så vi ska tänka, ju fortare årstidsskiftningarna sker desto snabbare har vi vår igen.

      Radera
  4. Det finns en tjusning i det mesta, problemet brukar vara att hitta det. Bilderna du bjuder på är väldigt vackra, en tjusning det med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så rätt du har, tjusningen finns där. Ibland kan man dock behöva anstränga sig lite extra för att hitta. Kul att du gillar bilderna.

      Radera
  5. En vacker tid går oss tillmötes, det bevisar du :)

    SvaraRadera
  6. Underbara höstbilder! Här kom hösten i alla sin prakt under veckan vi var borta. Det som var grönt när vi åkte är nu rödgult.

    SvaraRadera
  7. Alltid spännande att komma hem till nåt nytt.

    SvaraRadera
  8. Det är lite trolskt när dimman ligger och älvorna dansar! Fint!

    SvaraRadera
  9. Visst är det. Fascinerande att stå på morgonen och se hur dimman lättar med en undran om vad som kan dölja sig däri.

    SvaraRadera
  10. svar: Idag ska NMR "demonstrera" och gå just den sträckan som jag gick i lugn och ro i förrgår. Tusentals extremister har kommit till Göteborg fån Europa både från vänster och högersidan. Göteborg bävar. Själva åker vi från stan och kollar handboll! Hoppas innerligt att vi har ett centrum i Göteborg i morgon som inte är totalt förstört! :(

    SvaraRadera