Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

lördag 23 september 2017

Ljus i höstmörkret


Höstens första brasa i Sinnesrorummet.
Nu på morgonen har jag publicerat ett antal kommentarer på min blogg. En av dessa kom på mitt inlägg om Postnord  och fastnade speciellt då den förutom att den tog mig med på en resa i tid och rum oxå blev en härlig start på dagen. Kommentaren kom från Åke med bloggen Nacka 144.se. Tack Åke!

8 kommentarer:

  1. Jag har de senaste dagarna funderat på att snart borde vi nog beställa hem ved. Inte för att vi har det kallt men plötsligt så blir det ruggigt och man känner för en brasa. Har väl någon enstaka olivträklump kvar men jag tror de är så stora så de går inte in i kassetten.

    Det är ändå något visst med att ha en öppen spis. Det värmer precis som när man får kommentarer på sina inlägg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har då rätt. En brasa en mörk och ruggig höstkväll, eller dag för den delen, är guld värd liksom bloggkommentarer kan vara.

      Radera
  2. Nu har också jag läst Åkes kommentar! Jag tycker att bloggvärlden är helt fantastisk. Så många fina ögonblick den bjuder på!
    I eftermiddag ska vi streama matchen Rimbo - Kungälv i handboll. Skön lördags avkoppling. Vi håller som vanligt tummarna för Kungälv! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du läste Åkes kommentar och oxå gillade den.
      Rimbo känns lite som mina gamla hemtrakter då jag bodde i Uppsala 1972-97 och dagligen passerade Rimbo under den tid jag jobbade på Norrtäljeanstalten. Jag såg att Kungälv vann premiären mot HK Country. Heja Kungälv!

      Radera
  3. Bloggvärlden är verkligen fantastisk! Åke "känner" jag sen gammalt fast vi idag inte följer varandra som vi gjorde förr. Ljus i mörkret i form av en värmande brasa plus en positiv och givande kommentar kan betyda mycket i tillvaron.

    SvaraRadera
  4. Ja, bloggvärlden har alltid nåt extra att ge och gemensamma "vänner" har vi utan att alltid veta om det.. Nu är vi inne i den tid då det rätt ofta blir en brasa, endera nere i Sinnesrorummet eller uppe framför TV:n. På vintern brukar det oxå då och då bli mat lagad på vedspisen.

    SvaraRadera
  5. Bloggvärlden när den är som bäst! Å så himla kul att det är en kille till som bloggar! De flesta i blogglandia är ju tjejer/kvinnor, tyvärr...
    Härligt med en brasa, värmande och upplyftande:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, varför är vi så få killar/män/gubbar som bloggar?

      Radera