Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

måndag 28 januari 2013

Svunna tider


Ibland nostalgisurfar jag i mina uppväxttrakter och då dyker alltid nåt upp som minner mig om mina ungdomsår.

Denna broschyr från 1965 hittade jag på Facebook "Sollefteå från förr" Shell på N: Ådalsvägen, Remsle innehades av mina föräldrar från det  byggdes i mitten på 60-talet till 1979.  
Så här ser "vår mack" ut nu på senare år. Vi bodde mittemot, på Mogatan 51 , ungefär
där detta foto kan ha tagits.  

10 kommentarer:

  1. Nostalgitrippar kan vara helt underbara!

    SvaraRadera
  2. Marina: Ja,och så mycket "nytt" jag ser nu när jag ser det med andra ögon. Ljuva 50-, 60- 70-tal.

    SvaraRadera
  3. Jösses vad länge sedan jag såg IC nämnas, kul med återblickar.

    SvaraRadera
  4. Det är så härligt med nostalgitrippar. Och spännande! Herregud så många bensinstationer det fanns i Sollefteå 1965!:-) Så kul att vi båda två skriver om svunna tider i dagens inlägg. Ha en fin kväll

    SvaraRadera
  5. Sarah: Ja, en påtaglig påminnelse om att mycket vatten flutit under broarna sedan vi var "i farten".

    SvaraRadera
  6. Livsnjutaren: Det var en mördande konkurrens vid den tiden. Ett konkurrensmedel var att vi började ha öppet till kl. 24.00. Ha de gott!

    SvaraRadera
  7. Eva i Aten: Ja, när jag tittar på bilden av macken på senare år så minns jag tiden som om det vore igår.

    SvaraRadera
  8. Så roligt att se den broschyren. Vi tankade på Shell förr, så då har vi nog tankat av dina föräldrar :-)

    SvaraRadera
  9. Katarina Cinnamon: Välkommen! Roligt med en kommentar från Sollefteå.

    SvaraRadera