Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

lördag 12 november 2011

Så rätt rubrik jag hade

För några dagar sedan skrev jag ett inlägg om vårdbolaget Carema med rubriken "pengajakt förblindar".
Nu visar det sig att jag hade mera rätt än vad jag då visste. Allt handlar uppenbarligen bara om vinstmaximering, till varje pris. Att den typ av skatteupplägg som redovisas i artikeln är möjligt övergår mitt förstånd . Med såna möjligheter att slippa skatt, helt lagligt, så lockas ju just pengajagande lycksökare till alla branscher där möjlighet finns. Felet ligger inte hos de som nyttjar systemet utan hos de som skapar systemen och därmed möjliggör dessa avarter av företagsamhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar