Men tyvärr oxå ofta återkommande
Du som läste mitt inlägg igår vet att jag då blev uppringd av den tekniker som skulle hjälpa mig med mina TV-problem. Inte som utlovat uppringd inom två dagar utan efter två veckor då allt ordnat sig av sig självt med benäget bistånd av mig.
|
Som ett brev på posten så är rutan idag svart igen. Jag har gjort allt som jag kan göra och som jag alltid uppmanas till när jag ringer Viasats support. Dragit ur sladdar och satt i igen, tagit ur och satt i kort i boxen, brutit strömmen, skickat ny signal till boxen via Viasats hemsida etc. etc. Dessa åtgärder är särskilt störande för mig som "enarmad" då jag alltid måste be om assistans av D för att klara dessa eviga sladdåtgärder. Vad som händer? Intet! Rutan är svart som höstnatten. Då och då dyker en trösterik text upp. Den lyder " var vänlig vänta". Klen tröst.
Viasats slogan skulle kunna vara "Vi garanterar såväl tillfälliga som ofta återkommande avbrott".