Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

fredag 14 december 2012

Service och kundbemötande


Rekommenderas vid hyra av film.


Rekommenderas vid köp av vitvaror.
      







Jag blir extra glad varje gång jag som kund bemöts väl. Under veckan som gått har jag två exempel på detta. Det gäller hyra av film från film2home och köp av vitvaror från Hafa.

Exempel 1: Från film2home hade vi hyrt filmen "The magic of Belle Isle". Det blev inte den trevliga filmkväll som vi tänkt då filmen hela tiden stannade upp och buffrade. Jag skrev ett mail till film2home och frågade vad detta kunde bero på och förklarade att vi ej tidigare haft problem och att vi hade samma datorutrustning som tidigare  när filmer fungerat. Efter en kort skriftväxling fick jag följande slutgiltiga svar från film2home: Ok, då låter det som att problemet har legat på vår sida, eftersom ni inte har haft några problem tidigare.
Jag har krediterat köpet och pengarna bör finnas på kontot inom 48 timmar.
Här kommer även en värdekod ni kan använda som betalning för valfri hyrfilm:xxxxxxxxxx.
Det kallar jag god service och positivt kundbemötande.

Exempel 2: Köpet från Hafa gällde en ny toalettstol med ett PDF-lock med s k slowclose-funktion. Då slowclose-funktionen avtog allt mera så skrev jag ett mail där jag frågade vad detta kunde bero på och om det var något vi själva kunde åtgärda. Så här löd svaret från Hafa: Beklagar verkligen detta. Tyvärr inte mycket vi kan göra men jag skickar ett nytt lock till er och det lämnar oss på måndag. Önskar er en trevlig helg.
Ytterligare ett utmärkt exempel på god service och positivt kundbemötande.

Det ska oxå sägas att svaren från båda dessa företag fick jag samma dag som jag skickade mina frågor. Jag ska villigt tillstå att dessa två händelser skapat extra skimmer åt denna vecka. Som du förstår så kommer jag även fortsättningsvis att handla från dessa företag och jag kan oxå på goda grunder rekommendera dom till andra.

Inte ett enda ifrågasättande ord eller påståenden om att det måste bero på handhavandefel från mig.   Tycker du att det här låter för bra för att vara sant? Jag förstår dig och det är just därför som jag skriver detta.