Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

onsdag 25 november 2015

Service och kundbemötande

Bildresultat för hafa badrum
Hafa, ett företag som jag kan rekommendera.
Under dagens rubrik så brukar oftast klagomål, som t ex detta, dölja sig. Men, så icke denna gång. Att som kund bemötas som jag beskriver här nedan är så sällsynt så därför väljer jag att skriva detta inlägg.


Vi köpte i december 2012 en ny toalettstol av märket hafa till badrummet på öv. Locket hade en s k slow close-funktion som dock upphörde att fungera efter kort tid. Jag skickade ett mail om detta till företaget som med vändande e-post svarade att ett nytt lock skickades till oss. Inget tjafs, inga tillkommande kostnader utan bara förstklassig kundservice. 

I torsdags upptäckte vi att fästet till locket gått sönder och jag sökte efter ett nytt fäste att köpa, men hittade inte detta på hafas hemsida eller annorstädes. 

Då skickade jag ett mail till hafa, förklarade situationen och frågade om råd. Jag fick omgående svar att de såg mitt mail som en reklamation och att de skulle återkomma. En timma senare återkom de med ett mail där de förklarade att de omgående skickar ett nytt lock med fäste. Inget tjafs, inga extra kostnader utan bara förstklassig kundservice.  Igår morse levererades paketet till vår dörr.

Detta gäller alltså en produkt som vi köpte för tre år sedan. Tänk om alla företag agerade så föredömligt gentemot sina kunder.