Jag lyssnade idag på TV till Stefan Löfvens första tal som partiledare för Socialdemokraterna. Jag tycker att han gjorde en bra insats. Även om vår enda gemensamma nämnare är att vi är uppväxta i Ångermanland så tror jag att han blir ett friskt tillskott i den politiska debatten. Notera att jag skriver friskt tillskott, inte frisk fläkt. Vad som var särskilt befriande i hans första framträdande var att han inte uppträder som en skolad karriärpolitiker. Han gjorde ett lugnt och trovärdigt intryck. Han var sansad, saklig och tydlig. Inte så egofixerad utan en uttalad lagspelare. Det blir intressant att följa fortsättningen och f f a se hur övriga partiledare kommer att ta sig an honom.
Jag hoppas nu bara att han inte har några lik i garderoben när han kommer att synas i sömmarna. Det vore befriande om den politiska arenan kunde användas för politisk debatt i stället för ett forum för att torgföra ledande politikers felsteg och misstag.
Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.
fredag 27 januari 2012
Bankproblemet löst tack vare kundfokus
Du som läst min blogg de senaste dagarna vet att jag har ett bankproblem att lösa. Olösligt i Nordeas värld. Vad gör jag då som en sista utväg? Jo, jag kontaktar med mitt eget lokala Handelsbankenkontor. Förklarar mitt problem för Karin och undrar om hon kan hjälpa mig med en lösning. Ja visst, är svaret jag genast får. Genom ett enkelt fullmaktsförfarande, utan avsteg från regler eller säkerhet, så löser hon mitt problem. Det innebär att någon gång i slutet av nästa vecka kommer jag att kunna sköta min mammas ekonomiska mellanhavanden via internet. Skönt för mig och, inte minst, skönt för min mamma. Så bra går det när jag som kund möter en person som lyssnar till vad jag säger och vill hjälpa mig. Kundfokus kallas det visst.
Kontentan av denna sällsamma historia blev att Nordea tappar ytterligare en sedan årtionden trogen kund och Handelsbanken får ännu en ny kund.
Handelsbanken skriver på sin hemsida "De som känner oss gillar oss". Jag kontrar och säger "De som jag känner gillar jag". Därför gillar jag medarbetarna på mitt lokala bankkontor, Handelsbanken i Fjugesta.
Etiketter:
Handelsbanken,
Handelsbanken Fjugesta,
kundfokus,
Nordea
Förflytta fokus, bli gladare
Jag är fortfarande sysselsatt med den till synes omöjliga uppgiften att få Nordea att förstå att dom är beroende av sina kunder och därför bör hjälpa en kund som har ett problem med att nyttja sina i banken innestående tillgångar. Eftersom den här uppgiften för mig är enbart tråkig så väljer jag att låta dagens inlägg domineras av en bild som gör mig glad och är bara c:a 5 månader bort. Med den bilden i blickfånget så kan inte ens Nordea förmörka min dag.
Den här bilden från juni 2010, tagen från poolen bort mot växthuset och gäststugan, gillar jag mycket. Den skänker mig glädje och framtidstro. |
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)