Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

lördag 29 mars 2014

Kundfokus

Alltid olämpligt när dylikt händer.



I tisdags hände det som absolut inte skulle få hända . Min dator pajade. Rättare sagt var det skärmen och högtalarna som lade av. Där satt jag,  oförmögen att utföra arbete eller till kontakt med omvärlden. Varför var det då så fel just i tisdags? Ja, det återkommer jag till vid ett senare tillfälle. Datorproblem är egentligen alltid olämpliga för mig eftersom datorn är  oundgänglig  för mig då jag dagligen behöver dess assistans.

När då nåt dylikt händer, på en dessutom  extremt olämplig tidpunkt. Vad gör jag? Jo, jag kontaktar Jenz på TKS datorservice i Örebro. De har sin butik i samma hus som vi bodde i innan vi flyttade till Getingstorp. Det innebär att jag alltid haft någonstans att vända mig när datorproblem uppstått. Trots att de är överhopade av jobb vida större än vad jag behöver så finns alltid tid  för att hjälpa mig. Jag ringde i tisdags, de kom och hämtade min dator i torsdags och igår  var ny skärm och nya högtalare på plats. Dessutom var datorn grundligt genomgången och rensad från div. virus och annat oönskat innehåll.  Vilken lättnad.  Eftersom jag i min situation är i större behov av assistans och hjälp än många andra så blir jag alltid smått euforisk när jag möter hjälpsamhet som denna. Det är vad jag kallar kundfokus.