Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

söndag 19 maj 2013

Äntligen gräsklippningspremiär

Igår var det äntligen dags för årets gräsklippningspremiär. Det är en alldeles särskild känsla när alla gräsmattor är nyklippta. Kanske beror det på att det är en av de få praktiska sysslor jag fortfarande klarar av. Dessutom blir det också vackert när jag susat runt i  2½ timme. Som du ser på bilderna nedan. Jag fick spara gräsmattan bakom huset och bredvid poolen då jag naturligtvis bröt arbetet för Tre kronors VM-semifinal. Den som spar han har. Jag avslutar jobbet idag eller i morgon.






Här är jag nöjd och glad.


Ett av mina många favoritmotiv.

Våra 3 nyplanterade björkar växer så det knakar.


Bänken i rosenbersån är som bäst i solnedgången.


En av sommarens måltidsplatser.

4 kommentarer:

  1. Ååå! Luktar nyklippt svenskt gräs, fortfarande lika gott!För dig börjar nu gräsklippningsperioden. För oss upphör den./Jan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ljuvlig doft. Olika falla ödets lotter.

      Radera
  2. Hej Steve! Ett försenat och stort grattis på födelsedagen! Jag försökte maila dig den 17:e men upptäckte nu att det inte gått fram. Kanske har du bytt e-postadress?

    Kramar till er från Carina

    SvaraRadera
  3. Tack Carina. Jag har inte bytt e-postadress så du når mig som vanligt
    på hammar.ericsson@spray.se

    SvaraRadera