Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

lördag 27 maj 2017

Åren går - Kärleken består

Igår firade vi vår 16-åriga bröllopsdag. Med middag i växthuset så klart. Vi hade lika strålande väder som den där dagen 2001. Så där som en majdag ska vara, som jag minns majdagarna från min barndom.
Smördegsinbakad grönsakstournedos.
En spännande och välsmakande nyhet.
Det är alltid lika ljuvligt att tänka tillbaka på den där oförglömliga dagen. Det där ögonblicket i Boteå kyrka kl. 15.00 den 26 maj 2001. 

Vi avslutade med en smarrig
sommardessert.
Exakt på klockslaget och på dagen en månad senare, kl. 15.00 den 26 juni 2001 fick jag den stroke som helt kom att förändra våra liv. Desto härligare då att med samma glädje fortfarande fira vår bröllopsdag. Lika kära nu som då. Eller t o m kärare nu än då.

PS. Under tiden jag skrev detta inlägg så lyssnade jag till "Love is all around" med Wet Wet Wet som vi tågade in i kyrkan till och Johan Stengårds version av "Amazing grace" som vi tågade ut till. Vilken känsla, hela kroppen bara ryser av välbehag!


10 kommentarer:

  1. Gratulerar i efterskott till er stora dag!

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott! Jag blev så rörd när jag läste ditt inlägg! Det finns inget som slår riktig kärlek. Tänk om alla kunde begripa det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt om jag kan förmedla känslan av äkta kärlek

      Radera
  3. Stort GRATTIS på bröllopsdagen! 16 år - fjäderbröllop alltså! Å visst är det så att kärleken växer sig större med åren. Det kan jag också intyga efter nästan 40 år med maken som i 34 år "bara" var min sambo;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fjäderbröllop har jag inte hört förr, men det känns helt ok. Ni visste vad ni gjorde när ni äntligen slog till.

      Radera
  4. Stort GRATTIS!!! Inte dåligt!

    SvaraRadera
  5. Det här inlägget har jag missat så jag skriver Stort Grattis i efterskott Steve !!
    Åren går och Kärleken består, så fint och så underbart. Blir ändå närapå tårögd när jag läser om vad som hände bara en månad efter ert bröllop då livet förändrades så drastiskt. Då ingenting längre blev vad det en gång varit och mycket som tidigare varit självklart inte längre var möjligt. Förutom kärleken, och jag är väldigt tacksam för din skull, att ni har varandra.
    Vi firar Silverbröllop om några veckor och är naturligtvis väldigt tacksam över min man som stått vid min sida i vått och torrt under hela 25 år. Det har inte alltid varit lätt men allt det svåra som varit känns som att det ligger bakom oss och idag har vi det bättre än någonsin. Det enda som vi inte är eniga om är faktiskt det där med bröllopsdagen. Vi gifte oss 19 juni 1992 i Maria Magdalena Kyrka i Stockholm och det var Midsommarafton. För mig är vår bröllopsdag 19 juni medan maken vidhåller att den är på Midsommarafton oavsett datum. Vi får därmed fira bröllopsdagen två gånger :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stort TACK Anita !! Så härligt för er att känna best ever-känslan ännu efter 25 år.
      Något kan man alltid ha att träta om men det där med er bröllopsdag är ändå mera charmigt än besvärande. Dessutom, bonus att kunna fira dubbelt.

      Radera