Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

fredag 15 januari 2010

MoDo - acceptera när sagan är slut

Den 31 januari 2009 skrev jag ett inlägg om MoDo, Peter Forsberg och raljerade så smått över han eviga come backs. Den 20 november tog jag så smått åter vad jag skrev i januari. Nu får jag nog återgå till min skeptiska linje från januari i fjol. Foppa är skadad och MoDos eviga fokuserande på hans medverkan har nu bidragit till att man t o m är ute ur diskussionen om slutspel, eller ? MoDo har uppenbarligen haft helt fel fokus under säsongen. I stället för att fokusera på de spelare man har och som en av hockeysveriges främsta plantskolor satsa på egna unga spelare så har man klamrat sig fast vid det förgångna och hoppats att sagan inte var slut. Peter Forsberg och Markus Näslund har varit fantastiska hockeyspelare som bjudit hockeyälskare på fantastiska upplevelser men nu är sagan slut. MoDo ska nu satsa på framtiden och i första hand se till att man med stommen i nästa års trupp blir kvar i Elitserien. Sagan är slut nu men börja gärna skriva på en ny.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar