Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

lördag 8 november 2008

Dubbel jackpot - 55 miljoner till en ensam vinnare

Idag är det "one of these days":








  • när många som aldrig annars spelar på V75 lämnar in ett system, kanske med hjälp av Harry Boy




  • när många drömmer om en fantastisk framtid där alla drömmar skulle förverkligas




  • drömmar som oftast handlar om att resa, köpa hus, köpa ny bil, köpa en HD, köpa båt etc




  • i något fall säger vinnaren att inget förändras, "jag går till jobbet som vanligt". jo,jo




  • I ytterligare något fall blir drömmen kortvarig eftersom den lycklige vinnaren köper 3 hus, 5 bilar, 3 HD, 2 båtar och plötsligt är förbikörd av sig själv.



  • jag själv skulle fortsätta LEVA LIVET.



  • om jag inte vinner envisas jag med att ändå fortsätta LEVA LIVET. Med den skillnaden att min fru aldrig mera skulle behöva lönearbeta.


LYCKA TILL !












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar