Jag har varit kund i Nordea i 40 år. 1968 hette banken Sundsvallsbanken, senare Nordbanken och nu då Nordea. Jag är inte längre kund i Nordea utan har valt att övergå till Handelsbanken.
Skälet till min övergång var i första hand att "mitt" kontor i centrala Örebro hade en fullständigt urusel service där väntetider på några timmar inte var ovanliga för ett enkelt ärende. Väntetiderna blev särskilt irriterande då jag hela tiden kunde åse det öppna kontorslandskapet där massor av personal till synes planlöst irrade omkring ivrigt förflyttande papper från plats till plats. Jo, jag hade sedan 1997 en personlig bankman men denne kunde jag aldrig få tag på.
När jag försökte nå kontakt via telefon så hamnade jag i "knapptryckningarnas helvete". Möjligen passerande något callcenter i Indien på vägen, vad vet jag.
Jag känner mig idag extra nöjd med denna förflyttning när jag läser om Nordeachefernas pensionsavtal. När ska detta ta slut ? Vilka är dessa människor som fullständigt struntar i sina kunder, övrig omgivning och signaler från politikerhåll ? Som sätter sig över allt och kör vidare som om ingenting hänt. Är det inte dags att statuera exempel. Staten som är storägare i Nordea borde ta initiativ till en total utrensning bland dessa skrupelfria figurer.
Det är så långt gånget för min del att jag känner förakt för dessa människor.
För egen del så har jag äntligen hittat ett bankkontor som jag gärna benämner "min bank". Vid Handelsbankens kontor i Fjugesta så bestås jag med proffessionell rådgivning, vänligt bemötande, ja exceptionell service. Varje besök innebär ett personligt sammanträffande med en banktjänsteman som jag känner och känner förtroende för. Vid varje telefonkontakt så kommer jag direkt till banken och till någon av ovan sagda banktjänstemän.
Tänk så olika tillvaron kan te sig. Vad beror det på ? På människorna förstås.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar