Imorgon ska vi till Finspång på begravning. Inför en sådan resa / händelse så behöver vi numera förbereda oss i mycket god tid. Det innebär i vårt fall att det är Darlingen som har ett ännu tajtare schema än vanligt. När hon nu på eftermiddagen bl. a. skulle lägga in rullstolen i bilen så hade något synnerligen oönskat och överraskande hänt. När hon närmade sig bilen såg bakrutan frånvarande ut. Inte konstigt då där inte fanns någon bakruta. Den hade helt enkelt exploderat och låg i småbitar både utanför och inne i bilen. Det blir tillfällig övertäckning av bakluckan med plast. Så kan man göra när man bor på landet och bilen står i splendid isolation utan risk för att upptäckas av nyfikna nattflanörer.
Jämmer, elände och varför just idag ? Vad göra ? Jo, när något problem uppstår med bilen så ringer jag omgående Örebro Automobilaffär där vi köpt vår Citroen. Deras verkstad är ett unikum i bilbranschen. Ja, inte bara i bilbranschen, dom är i särklass jämfört med alla vad gäller vänligt bemötande, service och fixaranda. Där gäller verkligen devisen "kunden i centrum". När än jag ringer möts jag av glada röster och vad som än skett och hur panikartat det än må vara så har dom alltid en lösning till hands.
Så även denna gång. Trots att jag ringer 15 minuter innan stängning och min ordinarie kontakt Johan är ledig så kollar Roland att det i vart fall finns en provisorisk bakruta hemma. Provisorisk i så måtto att den saknar värmeslingor. Om vi är inne med bilen till kl. 07.00 i morgon bitti så löser dom vårt problem. OK,det blir uppstigning kl. 05.00 men vi kommer ändå att kunna hålla upplagd tidplan för morgondagen, om än med lite flås i nacken. Det är i dessa lägen man måste "gilla läget" och göra det bästa av situationen. Detta är något som vi lärt oss till fulländning under de senaste 8 åren.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar