Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

onsdag 30 juni 2010

ADHD i Almedalen

Läser i dagens ST Press en artikel om statliga myndigheters allt mera frekventa medverkan i Almedalsveckan. Särskilt gläder mig att läsa att Kriminalvården medverkar och bl. a. ska presentera sin behandlingsverksamhet för fångar med ADHD.En behandlingsverksamhet som inte skulle funnits om jag inte tillsammans med mitt nätverk stridit för dessa frågor sedan 2001.

Det känns rätt bra att i min situation kunna konstatera att det arbete jag bedrivit efter min stroke 2001 faktiskt gjort avtryck i Kriminalvårdens verksamhet.
Senast i inlägg den 15 mars 2010 berörde jag Kriminalvårdens och mitt nätverks banbrytande arbete på ADHD-området.

Som funktionshindrad och ensamarbetande från hemmet så kan man göra insatser som faktiskt gör skillnad. Det är jag både glad och stolt över.

ST Press skulle också i detta sammanhang kunnat prisa sig själva då ST genom ST inom Kriminalvården och dess ordförande Per Sunneborn varit min solidaste stöttepelare i detta arbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar