Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

lördag 24 juli 2010

Rätt OK att få sparken som befordrad hjälte

Det svänger i branschen kan man säga om turerna kring den amerikanske generalen Stanley McChrystal som fick sparken av president Obama men som ändå fick en hjältes avsked och pensionerades som befordrad till 4-stjärnig general. Jag har faktiskt lite svårt att förstå turerna men jag behöver heller inte förstå. Skönt är väl det.

McChrystals insats i Afghanistan kommenterades på följande sätt:
- Han lade grunden för vår slutliga seger.
Vilken seger?

1 kommentar:

  1. "Vilken seger"? Skämtar du eller?

    Alltså, de bombade Afghanistan till stenåldern! (heh...heh..hehehe)

    Närå, men de har hittat en enorm fyndighet (eller flera) i Afghanistan. Stora mängder dyrbara metaller som USA vill ha.

    Eller, ledsen...jag menar: USA förde demokratin till Afghanistan! Nu ska de hjälpa landet och inte alls utnyttja landet och stjäla deras naturresurser för sådant gör inte USA.

    (kan tillägga att jag är helt för att de rensar Afghanistan, synd bara att alla 30-åriga flyktingbarn kommer till Sverige)

    SvaraRadera