Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

fredag 19 november 2010

Beröm till Systembolaget

I förrgår så berörde jag Systembolaget när jag skrev ett inlägg om den pågående debatten om alkoholförsäljning i gårdsbutiker. N u vill jag framhålla något annat än Systembolagets utsökta sortiment och utbud. Denna gång deras kundtjänst.

Jag tillskriver då och då Systembolagets kundtjänst med olika spörsmål kopplat till deras varuutbud. Jag får alltid snabba och utförliga svar, något som inte så många kundtjänster kan skryta med. Kort sagt, jag blir glad när en kundtjänst fungerar på detta utmärkta sätt. Här finns mycket för många företag och myndigheter att lära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar