Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

torsdag 25 augusti 2011

Skruvad TV-underhållning

Att dricka Hitlers champagne i direktsändning, är det bra underhållning? Ja, uppenbarligen tycker paret Filip&Fredrik det eftersom dom gjorde det igår i det nya programmet "Breaking news i Kanal 5. Låg underhållningsvärdet i att champagnen ryktades vara förgiftad med cyanid? För att ge spektaklet ett uns av seriositet? så var statsvetaren Stig-Björn Ljunggren och tv-personligheten Edward Blom inbjudna till provsmakningen.

Nej, jag såg inte programmet men antar att alla överlevde spektaklet eftersom jag i dagens tidningar inte ser några rubriker om provsmakarnas död.

Säga vad man vill om Filip&Fredrik, dom lämnar ingen oberörd även om deras nuvarande nivå numera stundom har passerat vad jag förstår att uppskatta.

2 kommentarer:

  1. Absolut Steve! Väldigt färgrik, nyttig och god. Självklart handlar måltiden om mer än bara maten men det är väl härligt att vi alla är olika och jag kan ibland riktigt njuta av att få se på en favoritserie samtidigt.

    SvaraRadera
  2. Emma:Just det. Vi är olika och så ska det förstås få vara. Annars vore tillvaron tråkig.

    SvaraRadera