Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

tisdag 11 oktober 2011

Fortsättning från gårdagen

Nu har hela granen fallit. Dess tid är till ända. Visst, det känns tomt men samtidigt blev det öppnare och ljusare.
Så många årsringar. Tänk om den kunde berätta.
Det blir en hel del härlig granved som kommer att spraka gott i kakelugn, kamin och vedspis i vinter.

4 kommentarer:

  1. Ja, nu har du mycket brasved!
    Hann du kika på proffsens såg?
    Vilket märke på sågen?
    Vi behöver en som håller länge och jag vill testa ett nytt märke.

    SvaraRadera
  2. Marina på Kreta: Han använde en Husqvarna. Har oxå en Stihl men tycker att Husqvarna är bättre.

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset!
    Emil, min kollega skulle bli jättegla' och få en sån.
    Hans såg gick sönder när vi sågade ner mina träd i våras. =/

    SvaraRadera
  4. Jag har sabbat ett antal kedjor på "gårdsbjörkar"...Men, du har ved att mysa till i vinter! Det är livskvalitet!

    SvaraRadera