Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

onsdag 13 juni 2012

Morgonsol

Efter den senaste tidens gråmulna mornar är det härligt att vakna upp till morgonsol. Jag går ett varv runt i huset, tittar ut genom varje fönster, och ser en ljuvlig morgonsol smeka trädgården samtidigt som den hälsar mig  välkommen till en underbar dag.

 Det växer så det knakar i drivbänkar och växthus.
                                   
 Gäststugan står redo för kommande gäster.
                                      
 Vad händer där inne i skogen tro?
                                      
Morgonsolen och kvällssolen använder samma grind.
                                         
Till helgen är det dags för gräsklippning igen.
                                        
 Här fångar björkarna upp den mesta morgonsolen.
                                     
 Hit når solen först vid lunchtid.

Potatislandet tar sig  bra.
Nej, poolen är ännu inte igång. Kilsbergen ligger dimhöljda långt där borta.
                                                      

11 kommentarer:

  1. sitter just nu och tittar ut genom fönstret och konstaterar att här var det inte mycket till sol...

    SvaraRadera
  2. Marina: Jag delar gärna med mig, men jag ser på prognosen att du nog får vänta till efter lunch.

    SvaraRadera
  3. Oj, vad det har ät i ert land.. Hoppas sommaren kommer NU!

    SvaraRadera
  4. Katarina: Nu känns det som att den är på G.

    SvaraRadera
  5. Vackra bilder och SÅ vackert skrivet till..."morgonsolen och kvällssolen använder samma grind" - älskar det! :-)

    Ha den underbart fint ni!

    SvaraRadera
  6. Vackra bilder! Jag gick hem från jobbet i gryningen och verkligen njöt av solen som varsamt väckte dagen.
    Härliga tider nu!

    SvaraRadera
  7. allt blir så mycket enklare när solen kommer

    SvaraRadera
  8. Alltså potatislandet, jag säger bara potatislandet! Vilka andra skulle komma på tanken att göra "pärlandet" ovalt? Er tomt är så vackert genomtänkt och planerad, hela vägen!

    SvaraRadera
  9. ÄlgEva: Tack. Det är D som är den idérika av oss två. Då kan t o m "pärlanne" bli ovalt

    SvaraRadera