Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

torsdag 7 februari 2013

En alldeles speciell dag

Alla dagar är speciella på sitt sätt , men idag är särskilt speciell. För den sakens skull så har jag med erforderligt bistånd inhandlat och arrangerat 60  tulpaner till D.



Tulpaner i hallen.


Tulpaner i  Arbetsrum/TV-rum.



Tulpaner i köket.

Tulpaner i Sinnesrorummet.


Nej, det är inte Tulpanens dag. Den infaller den 15 januari och idag är det den 7 februari. Den 7 februari 2013. En dag jag kommer att bära i mitt hjärta och bevara i mitt minne med njutning , välbehag och kärlek. Ha en bra dag!

8 kommentarer:

  1. D lär bli överraskad när hon kommer hem och vandrar runt i huset och hittar den ena buketten efter den andra. =)
    Önskar er en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Marina på Kreta: Tack snälla du!

    SvaraRadera
  3. Åh så många härliga tulpaner!!
    En speciell dag förtjänar det!

    SvaraRadera
  4. Ååååh vad fint! Fint gjort och fint skrivet!!

    SvaraRadera
  5. Moi: Frosseri är ju en av de sju dödssynderna, men att frossa i tulpaner känns inte det minsta syndigt.

    SvaraRadera
  6. Så fint gjort och vackert du skriver Steve! Jag förstår att det är en alldeles speciell händelse du skriver om.. :)

    Hur går det med din mamma på Aspen? Blir det flytt?

    Här i dina hemtrakter är det kallt och mycket vinter. Mn det blir ljusare och ljusare för var dag och det ger om hopp om en ny vår och värme.

    Allt gott, Steve!
    Anita i Omsjö

    SvaraRadera
  7. Anita:Tack!
    Det går bra för min mamma och hon trivs, men hon bor på Vallänge. Det var det jag protestskrev om när det var nedläggningshotat i september i fjol. Vallänge är en utmärkt fungerande enhet, för både boende och anhöriga.
    Vi har haft vinter även här nere, dock inte lika kallt som hos er, men nu är det inte långt kvar innan jag kan lämna idet igen och susa omkring på min elmoppe. / Ha de gott!

    SvaraRadera