Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

tisdag 26 mars 2013

Vårtecknens tid är förbi

Nu handlar det inte längre om vårtecken. Nu är det vår. Nästan på riktigt.  På riktigt blir det  i Påsk då jag räknar med att ta ut elmoppen och för första gången i år  företa den långa resan, 200 meter,  ner till postlådan för att hämta dagstidningen.

Nelson har  besök av dagiskompisen Falki.

Nelson har efter morgonens promenad intagit sin vårfavoritplats 
i glasverandan.


Inte ett spår kvar av snögubben.

Sigge njuter än mera av sin morgonrunda.  Så mycket
skönare för tassarna när snön smält bort.

8 kommentarer:

  1. Jag sa ju att ni skulle få vår i år också!!

    SvaraRadera
  2. Marina: Jag visste väl att jag kunde lita på dig.

    SvaraRadera
  3. Här på har vi oxå "vår i luften"... Medans jag varit på arbetsresa så har snön smält en aning och idag skiner solen från klarblå himmel.

    Och svanarna är fortfarande kvar på åkern.... ;o)

    SvaraRadera
  4. Tina: Härligt att vi alla får del av denna ljuvliga tid. Svanarna på åkern saknas dock här.

    SvaraRadera
  5. Jag gläds med dej över att snön smälter bort och gör din framfart över era ägor möjlig!

    SvaraRadera
  6. Marina på Kreta: Tack snälla du.

    SvaraRadera