Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

måndag 27 maj 2013

Dussinet fullt av härliga minnen




Boteå kyrka.

Igår firade D och jag 12-årig bröllopsdag. Den 26 maj 2001 gifte vi oss i min barndoms kyrka i Boteå, Ångermanland. Vi tågade in i kyrkan till "Love is all around"  och ut till "Amazing grace" med Johan Stengård.  Efter vigseln bussade vi våra gäster till Sandslån där vi chartrat MS Ådalen III för bröllopsmiddag. Den avnjöts på Ångermanälven,  under resan Sandslån - Höga Kustenbron t o r. Därefter åter med gästerna till Hotell Hallstaberget för fortsatt firande och övernattning.
Fontänbygge på gång.
D. fick en fontän av mig i 12-årspresent. Den placerades förstås på hennes agora mellan växthuset och gäststugan.  Gåvan medförde en hel del jobb då fontänen skulle monteras och miljön byggas upp. Efter mycken tankemöda så hade vi kommit fram till att torvblock var ett utmärkt material att bygga upp fontänen med. Det blev en hel del trixigt sågande för D för att få till den rätta runda formen. Jag bistod med tankekraft,  glada tillrop och transporttjänster. Slutresultatet blev vi väldigt nöjda med. Det är en ren och skär njutning att sitta och lyssna till det porlande vattnet.

Gediget fontänbygge slutfört.

D:s agora med både fontän och olivträd.

8 kommentarer:

  1. Stort grattis i efterskott!

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt vacker plats för sinnesfrid!

    Grattis till er båda!!

    SvaraRadera
  3. Grattis och hurra till er båda!
    Har varit lite körigt för min del en stund men ikväll har jag haft tid att läsa ikapp på mina favoritbloggar - äntligen! Vilka härliga sommarkänslor du får fram i bilderna i dina senaste inlägg, inte minst gräsklipparbilderna! Tack för skön ögonfröjd!
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! När inte sommaren kommer självmant så får man försöka skapa sommarkänsla på annat sätt. Roligt om mina bilder bidrar till detta.

      Radera
    2. Grattis! Och en en del av medelhavet har flyttat in på er gård. Jättefint!

      Radera
  4. Tack! När vi inte längre kan åka till Grekland så få vi ordna vårt eget lilla Grekland här hemma.

    SvaraRadera