Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

lördag 6 september 2014

Ljuva september


Det är en underbar september vi bjuds på. Bland mycket annat positivt innebär det att vi kan fortsätta att avnjuta våra middagar i växthuset.

Jag älskar den nya uteplatsen vid glasverandan.
 

D tillför dagligen nåt nytt.
 
Många squashrätter i sikte.
 
Min utsikt på väg hem från postlådan.
 
Växthusinteriör.
 
Mera sånt.

Gårdagens smörrebröd är en
återkommande favorit.
 


12 kommentarer:

  1. Ser suveränt mysigt ut hos did! Å vilken sommar! Den verkar inte vilja ta slut och jag njuter för fullt. Hoppas sommaren fortsätter till mars 2015 eller så;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mysigt hos oss och sommaren får gärna fortsätta så långt som du önskar.

      Radera
  2. Vilket underbart växthus och så stort! Njut av eftersommaren!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar vårt växthus och vi njuter av dess säsong så länge det bara går.

      Radera
  3. Hösten har kommit. Härligt med ett fint växthus och vilka fina och stora squash ni fått fram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu gäller det att hitta squashrecept.

      Radera
    2. Underbara september. Det gäller att ta vara på varje dag nu, så länge som sommaren orkar stanna! Ni har ju alla förutsättningar i ert paradis! Tids nog måste vi krypa inomhus - länge!

      Radera
    3. Ja, vi "suger på karamellen" så länge det bara går. När det är dags att gå i ide för mig och Sigge (vår katt) så plockar jag fram foton som lockar fram vårkänslor. Då känns allt lite lättare.

      Radera
  4. Verkligen vackra septemberdagar! Och som alltid - mysigt hos er oavsett årstid.

    SvaraRadera
  5. Ja, första veckan i september har verkligen visat sig från sin bästa sida!

    SvaraRadera